Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Board
Privacy Statement
Contact
Instructions for Authors
Indexing
Code of Ethics
Template
Search
UESB Editions
UESB Journals Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 3 No. 1 (2022)
Vol. 3 No. 1 (2022)
Published:
2022-06-30
Expediente
Expediente
Fernando Santos Silva
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação
Fernando Santos Silva, Ana Paula Perovano
1-2
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.11034
Editorial
O papel do pesquisador para diminuir a Infodemia e combater a Pandemia
Thiago Barros Murari
3-7
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.11035
Grupo de Trabalho e Estudos em Resolução de Problemas
Lourdes de la Rosa Onuchic
8-16
PDF (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
MOBI (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.11037
Artigos
Robust Estimation for Discrete-Time Markovian Jump Linear Systems in a Data Fusion Scenario
Gildson Queiroz de Jesus, Bruno Martins Calazans Silva
17-36
PDF
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10715
Fractional operators with Kaniadakis logarithm kernels
Ana Paula Perovano, Fernando Santos Silva
37-49
PDF
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10862
Um Modelo Matemático Discreto do tipo SIR aplicado à dados de casos da COVID-19 no Estado de Mato Grosso
Jocenir Aureliano de Azevedo, Luciana Mafalda Elias de Assis, Raul Abreu de Assis
50-69
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10279
Diferentes perspectivas de um problema de otimização: Matemática Dinâmica com GeoGebra
João Paulo Martins dos Santos, Alessandro Firmiano, Juan López Linares, Marcos Paulo O. Ramalho
70-87
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10227
Connections between Congruent Numbres and Elliptic Curves
Jaime Edmundo Apaza Rodriguez
88-106
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10132
On the closure operator, a concept involving several and distinct topics of Mathematics
Hércules de Araujo Feitosa, Ana Claudia Golzio, Marcelo Reicher Soares
107-124
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10504
Aspects of Newton’s cooling law addressed in a high school task
Edrei Lourenço, Paulo César Oliveira
125-138
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10787
Infographics as a recource of the teaching-learning process during Covid-19 pandemic
Daniele Simas Pereira Alves, Liliana Manuela Gaspar Cerveira da Costa, João Domingos Gomes Silva
139-163
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10611
Resolution of multiplicative comparison situations: a look based on mathematical creativity
Luana Cerqueira de Almeida, Eurivalda Ribeiro dos Santos Santana
164-182
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10691
Thoughts processes activated in the solve of Standard and Non-standard Mathematics Tasks
Aparecido Alves das Flôres, Tânia Cristina Rocha Silva Gusmão
183-209
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10987
The experience of creating an APP for use in the classroom: Intersecting Lines
Micaeli Meira Queiroz, Júlio César dos Reis
210-226
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10721
Paulo Freire and Mathematics Education: research intertwining
Régis Forner, Ana Paula dos Santos Malheiros, Lahis Braga Souza
227-242
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
EPUB (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10704
The Notes of Semiotic Representation and the Theory of Sets: the analysis of a chapter of a textbook.
Mateus Boneli Velten, Jorge Henrique Gualandi
243-259
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10682
Investigando os significados e representações semióticas dos números racionais trabalhados no livro didático do 6º ano do ensino fundamental
Maria das Dores Q. M. Leandro, Fernanda Andrea F. Silva
260-278
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10321
Training teachers in the scope of competences of geometric reasoning: a literature review
Abel Encarnação, Teresa Neto, Ana Breda
279–293
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v3i1.10477
DOI
Language
English
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
qualis
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
visitantes
Current Issue