Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Board
Privacy Statement
Contact
Instructions for Authors
Indexing
Code of Ethics
Template
Search
UESB Editions
UESB Journals Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 1 (2020)
Vol. 1 No. 1 (2020)
Published:
2020-11-30
Expediente
Expediente
Fernando Santos Silva
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação
Fernando Santos Silva, Ana Paula Perovano, Paulo Cesar Oliveira
1-2
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7707
Artigos
Political, technical and pedagogical effects of the COVID-19 Pandemic in Mathematics Education: an overview of Brazil, Chile and Spain
Adriana Breda, Danyal Farsani, Roger Miarka
3-19
PDF
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7400
Arquivo Permanente da Escola de Minas de Ouro Preto : documentação para pesquisa em História da (Educação) Matemática no Brasil
Davidson Paulo Azevedo Oliveira, Sergio Roberto Nobre
20-33
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7404
A mosaic of works published in the annals of SIPEM: focus on textbooks and curricular materials
Ana Paula Perovano, Douglas Ribeiro Guimarães
34-51
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7395
A prova como um instrumento de avaliação para a aprendizagem
Evaristo Das Mangas
52-64
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7685
The Mandelbrot’s set using Python
João Otávio Rodrigues Ferreira Frediani, Tatiana Miguel Rodrigues de Souza
65-76
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7704
Dossier
Mathematical modeling for the study of affine function: a possibility of learning from the water bill
Rogério Fernando Pires, Cássia Silva Costa, Carlos Eduardo Petronilho Boiago
77-100
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7607
Congruência Semântica: implicações didáticas no ensino da regra dos sinais
Selma Felisbino Hillesheim, Méricles Thadeu Moretti
101-118
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7603
The manipulative in conversions between representations of rational numbers and its implications in the phenomena of variability of non-congruence and the non-reversibility
Wellington José de Arruda Melo, Rosinalda Aurora de Melo Teles
119-131
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7594
Conversões entre as representações em linguagem natural e algébrica de função quadrática: uma análise do fenômeno de congruência semântica e equivalência referencial
Andreza Silva, Rosinalda Teles
132-150
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7611
A análise do conteúdo equações de primeiro grau em edições da Avaliação da Aprendizagem em Processo
Paulo Cesar Oliveira, Gladys Garcia
151-173
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7593
Proposição de graus de não congruência semântica nas conversões entre os registros geométrico bidimensional e o simbólico fracionário dos números racionais
Fernanda Andréa Fernandes Silva, Marcelo Câmara Dos Santos
174-196
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7604
Relatos de Experiências
Analysis of the constitution of the Fraction Cups Game from the perspective of the Instrumental Approach
Liliane Xavier Neves, Rosane Leite Funato, Afonso Henriques
197-212
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7330
Ensino da Matemática com Apoio de Tecnologias Digitais como Abordagem Inclusiva ao Aluno com com Paralesia Celebral: um relato de experiência no 9º ano do ensino fundamental em uma Escola Municipal de Uberaba/MG
Cássia Valênia Gonçalves Vieira , Wesley Antonio Gonçalves
213-228
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/intermaths.v1i1.7274
DOI
Language
English
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
qualis
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
visitantes
Current Issue